De praktijk is iedere werkdag geopend van 08.00 uur tot 17.00.
Iedere werkdag hebben wij pauze/andere werkzaamheden:
11.00 tot 11.20 uur
12.30 tot 14.00 uur
Huisartsenpraktijk Meerzorg werkt uitsluitend met spreekuur op afspraak. De medewerkers houden zowel in de ochtend als in de middag spreekuur. Wilt U een afspraak maken voor het spreekuur dan kunt U bellen met de praktijk of een afspraak inplannen via het Patiëntenportaal. Voor een afspraak op het spreekuur nog dezelfde dag belt U tussen 08:00 en 10:30 uur, voor spoedgevallen kunt u bellen tussen 08:00 en 17:00 uur.
De doktersassistente zal U altijd vragen waarvoor U de huisarts of andere zorgverlener wilt raadplegen. Zij is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en de urgentie van uw klachten of vraag. Zo kan zij samen met U bepalen welk tijdstip voor U en voor de arts het meest passend is. De doktersassistente heeft net als de artsen een beroepsgeheim en zal altijd vertrouwelijk met uw informatie omgaan.
Iedere werkdag hebben wij pauze/andere werkzaamheden:
11.00 tot 11.20 uur
12.30 tot 14.00 uur
Het Patiëntenportaal is via onze website 24 uur per dag beschikbaar. Via het Patiëntenportaal kunt u herhaalrecepten aanvragen en ook een afspraak maken in de Webagenda of een korte medische vraag stellen via het e-Consult. Dit is alleen bedoeld voor klachten of vragen die niet spoedeisend zijn.
Voor elke afspraak wordt, volgens de richtlijnen van de verzekeraars, 15 minuten gereserveerd en elke afspraak geldt voor één patiënt en in principe voor één vraag. Om wachttijden zoveel mogelijk te voorkomen vragen wij U hier rekening mee te houden. Heeft U meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, dan zal de doktersassistente samen met U passende afspraken maken en/of tijd reserveren.
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts U ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat U te ziek of (tijdelijk) minder valide bent. Voor het aanvragen van een visite belt U tussen 08:00 en 10:30 uur, voor spoedgevallen kunt u bellen tussen 08:00 en 17:00 uur. De doktersassistente beoordeelt of een huisbezoek afgelegd wordt. Daar in de praktijk betere onderzoeksmogelijkheden zijn en U dus beter geholpen kunt worden verzoeken wij U, indien mogelijk, naar de praktijk te komen. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
Voor spoedgevallen kunt u elke werkdag bellen tussen 08:00 en 17:00 uur.
No Show (niet verschijnen op uw afspraak)
Het komt helaas vaker voor dat patiënten niet verschijnen op een afspraak. Dat is jammer, want de betreffende spreekuurplek had voor iemand anders gebruikt kunnen worden.
U moet de afspraak dan ook minimaal 24 uur vantevoren afzeggen. Er kan natuurlijk sprake zijn van overmacht en hier zullen we rekening mee houden.
Wat verstaan wij onder een No show?
Wanneer u niet verschijnt of niet tijdig de afspraak afbelt, zullen we u helaas kosten in rekening brengen.
Consult (Huisarts,PA, Doktersassistente) | € 15,- | |
Dubbel consult | € 30,- | |
Praktijkondersteuner | € 30,- |
(Deze kosten kunt u niet declareren bij de zorgverzekeraar.)
Voor dringende vragen of voor klachten waarvan U denkt dat deze spoedeisend zijn dient U onveranderd telefonisch contact op te nemen met de praktijk via 0478-691367 Spoed toets 1.
Alle huisartsen in de regio Noord-Limburg werken buiten kantooruren in extra diensten samen op de huisartsenspoedpost in Venlo. De huisartsenspoedpost is uitsluitend bedoeld voor spoedgevallen ’s avonds, ’s nachts, in het weekend of tijdens feestdagen. In alle andere gevallen kunt u de volgende werkdag terecht bij uw eigen huisarts.
Voor uitgebreide informatie over de huisartsenspoedpost, klik hier. U leest hier waar de huisartsenspoedpost wel of juist niet voor bedoeld is en hoe de huisartsenspoedpost werkt.
Openingstijden
De huisartsenspoedpost is bereikbaar en geopend:
Buiten deze tijden kunt u terecht bij uw eigen huisartsenpraktijk.
Afspraken
Het is belangrijk dat u de huisartsenspoedpost alleen belt als uw klacht spoed is. Om dit uit te zoeken adviseren wij u om de vragenlijst van ‘Moet ik naar de dokter ’in te vullen, klik hier. Binnen 1 minuut kunt u zelf beoordelen of uw klacht spoed is. Het kan zijn dat uw klacht geen spoed is en dat u het advies krijgt uw eigen huisarts tijdens kantooruren te bellen. In bepaalde gevallen krijgt u een advies over wat u zelf kunt doen om uw klachten te verminderen. Als uw klacht spoed is, dan is het belangrijk dat u altijd eerst belt, en niet zonder afspraak naar de huisartsenspoedpost komt.
LET OP! Houd bij elk contact met de huisartsenspoedpost bij de hand: uw identiteitsbewijs met daarop uw BSN, uw verzekeringspasje en een actueel overzicht van de medicijnen die u gebruikt.
Adres huisartsenspoedpost
Spoedpost Noord Limburg
Professor Gelissensingel 20
5912 JX Venlo
Om uw dossier te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig.
Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.
Om uw actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan.
Om een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Om de uitslag van uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Heeft u hulp nodig om in te loggen? Bekijk dan de instructie via de video.